ORGANIZACIJA DOMA

Organizacijski nasveti za zaposlene starše

Današnji organizacijski nasveti so namenjeni (pre)zaposlenim staršem. Starši se večkrat soočamo z natrpanimi urniki, katere polnijo tako zabavne aktivnosti kot obveznosti. S spodaj naštetimi organizacijskimi nasveti lahko prihranimo na času in lažje vzdržujemo red.

Prenosna košara za igrače

Otroci včasih potrebujejo večji prostor za igro ali pa preprosto želijo biti v naši bližini. Posledično otroške igrače zaidejo iz otroške sobe v dnevno-bivalni prostor in tam tudi začasno ostanejo. Če tem igračam namenimo malo večjo prenosno košaro, bomo lažje krotili nered in jih prenesli nazaj v otroško sobo ob zaključku dneva.

Organizacijski nasveti za zaposlene starše
Prenosna košara za igrače

Ločevanje perila po barvah

Ko gre za družine, nega perila predstavlja zgodbo brez konca. Večje družine običajno umazano perilo zbirajo v večjih koših. Najboljši način je zbiranje in sprotno ločevanje umazanega perila po barvah. To ne pomeni, da ima vsaka barva svoj koš. Dovolj je, če perilo ločujemo na temno (temno modra, temno zelena, rjava in črna), belo (bela oblačila, brisače in posteljnina) in barvno (vse ostale barve). Posledično bomo porabili manj časa pri tem opravilu, ko nastopi čas za pranje. Prav tako se bomo lažje lotili največjega kupa oblačil.

Stroj perila na dan

Samski ali pari si lahko privoščijo, da perilo perejo ob določenih dneh. Pri družinah je drugače, saj je tega količinsko bistveno več. Pranje perila naj ne čaka na vikend, praznik ali specifičen dan. Če vsak dan operemo stroj perila, bomo vedno na tekočem in neprivlačni kupi umazanih oblačil ne bodo več “krasili” naše kopalnice ali doma.

Pralne preproge

Preproge lahko polepšajo naš dom, ga naredijo toplejšega, bolj prijetnega. Zahtevajo pa tudi veliko časa, ko gre za čiščenje. Nega preprog lahko predstavlja nadležen in zamuden opravek, ki ga lahko odpravimo z izbiro pralnih preprog. Pralne preproge običajno lahko peremo na temperaturi do 40°C in sušimo na zraku. Za to bomo porabili manj časa, kot bi za ročno čiščenje.

Organizacijski nasveti za zaposlene starše
Za čiščenje pralnih preprog porabimo manj časa

Načrtovanje in priprava obrokov

Glavne prednosti načrtovanja in priprave obrokov vnaprej so prihranek časa, denarja in manj stresa med delovnim tednom. Posledično uživamo tudi bolj zdrave in uravnotežene obroke, saj ne posegamo za nezdravimi prigrizki in hitro hrano.

Primer načrtovanja in priprave obrokov za 4 dni lahko najdete v objavi Načrtovanje in priprava obrokov vnaprej.

Nakupovalni seznam

Ko kupujemo “na pamet” ustvarjamo nepotrebne zaloge in preveč zapravljamo. Pri sestavljanju nakupovalnega seznama pa običajno preverimo, kaj že imamo na voljo in tako ne ustvarjamo duplikatov, ki bi posledično lahko zapadli zaradi kratkega roka uporabnosti in romali v smeti. Če nakupovalni seznam hranimo na vidnem mestu in evidenco vodimo skupaj, lahko upoštevamo tudi želje in potrebe vseh družinskih članov.

Organizacija zdravil

Zdravila za odrasle in otroke hranimo ločeno. S takšnim shranjevanjem se izognemo raznim dilemam in tratenju časa takrat, ko želimo hitro pomagati otroku s prehladom, povišano telesno temperaturo in slabostjo.

Več o organizaciji zdravil lahko preberete v objavi Kako urediti domačo lekarno.

Odstranjevanje navlake naj postane rutina

Odstranjevanje navlake ni enkratno opravilo, to pa še posebej velja za družine. Največ stvari pride prav skozi vrata družinskega doma, zato je dobro, da odstranjevanje odvečnih stvari postane naša navada. Stvari, ki jih ne potrebujemo več ali pa nam niso več všeč, odstranjujemo sproti. V ta namen na določeno mesto (najbolje v omaro na hodniku ali v bližini vhodnih vrat) postavimo večjo škatlo ali košaro za stvari, ki jih lahko podarimo.

 

Delimo ideje: