Najpogostejše napake pri organizaciji doma
Najpogostejše napake pri organizaciji doma nas lahko kljub močni želji po urejenem domu privedejo do nepotrebnega zapravljanja denarja, časa in splošnega razočaranja, ker nismo dosegli nivo urejenosti doma, ki smo si ga zadali.
Če ste že kdaj sami začeli z organizacijo doma, končna slika pa ni bila takšna, kot ste si predstavljali, ste morda tudi sami zagrešili katero od spodaj naštetih napak.
Napaka št. 1: Ne odpravimo navlake
Najpogostejša in največja napaka pri urejanju doma je, da preskočimo prvi in najpomembnejši korak – čiščenje navlake. Včasih ljudje mislijo, da s pravimi organizacijskimi pripomočki lahko obdržijo vse in z njimi skrijejo ali razporedijo navlako. A ne pozabimo – tudi pospravljena navlaka je le navlaka!
Čiščenje navlake je lahko naporno, ker predstavlja soočenje z razlogom ali več razlogi, zaradi katerih smo sploh ustvarili nered v lastnem domu. Za uspešno čiščenje moramo včasih stopiti korak nazaj in si priznati, da predmet hranimo zaradi napačnih razlogov, najpogosteje pa nas vodita krivda in strah. Za marsikoga je proces zelo čustven, a končna nagrada prinaša večje zadovoljstvo, kot materialne stvari, ki nam dejansko ne služijo.
Če pravilno odpravimo navlako iz svojega doma, tudi v bodoče brez težav vzdržujemo red, saj pri sebi hitro opazimo stare navade in jih v trenutku odpravimo. Veliko posameznikov (in tudi jaz sem med njimi), po temeljitem čiščenju navlake razvije boljše nakupovalne navade. Ne sprejmejo vsega, kar je brezplačno, ne kupujejo predmetov le zato, ker so na akciji. Ker imajo boljši pregled nad svojimi stvarmi, ne kupujejo tistih, ki jih že imajo in se izognejo nepotrebnim duplikatom.
Napaka št. 2: Poskušamo organizirati vse v 1 vikendu
Velikokrat na spletu naletim na nasvete, kako v 10 preprostih korakih lahko očistimo in organiziramo cel dom v le 2 dneh. Mnogi se ne zavedajo, da pravilna in učinkovita organizacija doma ni sprint, ampak maraton. Večji uspeh bomo dosegli, če bomo začeli z določeno sobo oz. kategorijo. Večkrat se bo zgodilo, da bomo za določen prostor ali področje potrebovali več kot par ur. Morda bomo cel vikend morali posvetiti le kuhinjski shrambi ali garderobni omari, a s tem ni nič narobe. Potrpljenje in realna pričakovanja sta pomembni vrlini, ki sta potrebni za uspešno organiziran dom.
Napaka št. 3: Ne pregledamo vsega
Dokler vse shranjujemo v omarah, nimamo pravega pregleda nad količino stvari v naši lasti. Ko se lotimo organizacije določene sobe ali področja, prvo iz omar zložimo vse predmete. Čeprav je trenutek, ko se soočimo s količino vseh predmetov, lahko zastrašujoč, pa je pravzaprav še kako pomemben. Prijateljica je lansko poletje pričela z urejanjem svoje garderobne omare. Ko sem ji omenila, da mora prvo vsa oblačila vzeti iz omar in jih razporediti po postelji, je skoraj prestrašeno vprašala: “Ali res moram?”. Ta strah se ne pojavi le zato, ker s to potezo začasno ustvarimo še večji nered. Pojavi se zaradi zavedanja, da se moramo soočiti z vsem, kar smo sčasoma ustvarili, in še bolj pomembno – zakaj smo to sploh ustvarili.
Napaka št. 4: Pričakujemo popolnost
V preteklih nekaj letih je svet preplavila ideja o urejenem in organiziranem domu. Na spletu in televiziji lahko spremljamo organizacijske projekte od urejanja kuhinje in shrambe, do otroških sob, spalnic, kopalnic in garaž. Družbena omrežja so preplavile fotografije in kratki videi popolno organiziranih predalov začimb, zlaganja knjig po barvah mavrice in vrhunsko urejene shrambe. Te fotografije lahko delujejo kot motivator ali pa ravno obratno. Lahko se lotimo organizacije kuhinje, ko pa zaključimo, občutimo razočaranje, ker nismo dosegli popolno kopijo slike s spleta. Večina teh slik tako in tako ne predstavlja realnega stanja, zato se pri organizaciji in urejanju doma ne primerjamo z drugimi in s spletom, ampak s seboj. Pred začetkom urejanja poslikamo prostor, omaro ali predal. Ko smo zaključili s procesom organizacije prostora / kategorije, rezultat primerjamo s preteklim stanjem. Sprememba bo očitna, zadovoljstvo pa večje.
Napaka št. 5: Predmete organiziramo na istem mestu
Navada je železna srajca, zato včasih težko razmišljamo izven okvirjev, ko moramo ponovno urediti omare. Za primer poglejmo kuhinjo. Pri organizaciji kuhinjskih omaric moramo dobro razmisliti, ali smo do sedaj pametno izkoristili prostor in vsak kos posode pospravljali na najbolj primerno mesto. Morda bi krožnike morali postaviti na bolj dosegljivo mesto, saj jih uporabljamo vsak dan. Če smo do tega trenutka na najbolj dosegljivih mestih shranjevali predmete, ki smo jih uporabljali redkeje (modelčke za božično peko), jih premaknemo na višje police. Morda do sedaj vsakdanji opravki niso potekali gladko, ker predmeti niso bili pospravljeni na pravem mestu. Z malce domišljije lahko to spremenimo.
Napaka št. 6: Kupujemo napačne organizatorje in pripomočke
Ko svet preplavi neka ideja, sledijo izdelki, ki to idejo materialno podpirajo. Danes imamo na voljo res veliko pripomočkov za shranjevanje in organizacijo doma. Zelo hitro nas lahko premami noviteta v spletni trgovini ali na trgovskih policah, tudi če za naš dom ni primerna. Pred nakupom organizatorjev moramo seveda odpraviti navlako (kot že omenjeno v prvi točki). Vsem predmetom, ki jih bomo obdržali, namenimo mesto in morda bo to mesto potrebovalo še kakšen pripomoček za boljšo preglednost in izkoriščenost prostora. Omare in prostor za shranjevanje dobro izmerimo, da bomo kupili organizatorje prave velikosti. Pred nakupom seveda preverimo, če imamo kaj podobnega in ustreznega že doma, in se tako izognemo podvojenim košaram in zabojčkom za shranjevanje.
Napaka št. 7: Organiziramo preveč podrobno
Ena od napak, ki jih z lahkoto zagrešimo pri organizaciji doma je, da stvari organiziramo preveč podrobno. To pomeni, da kategorije pretirano drobimo na manjše podkategorije. Včasih je ta napaka tesno povezana s 4. napako – pričakovanje popolnosti. Ko organiziramo dom, želimo ustvariti funkcionalno okolje, ki bo izboljšalo naš vsakdan. Če pretiravamo in vsaki sponki namenimo poseben predal, bomo dosegli ravno obratno.
Napaka št. 8: Ne uporabljamo oznak
Označevanje kategorij in predmetov je zadnji korak pri dobri organizaciji doma. Če izpustimo ta korak, lahko stvari po njihovi uporabi hitro založimo na neprimerno mesto. Prav tako so oznake odličen pripomoček, ki vsem družinskim članom dajo vedeti, kje se kakšen predmet nahaja. Z dobro označenimi košarami, škatlami, zaboji, predali in kozarci prihranimo čas pri iskanju predmetov, lažje vzdržujemo red naprej, lahko zmanjšamo stres in povečamo svojo produktivnost.