ORGANIZACIJA DOMA

Kako začeti, ko je vsega preveč?

Danes delim nekaj nasvetov, kako organizirati dom, ko je vsega preveč. Morda imate veliko željo, da bi svoj dom uredili za vselej, a nikakor ne najdete čas in motivacijo za to. Med tednom se obveznosti vrstijo ena za drugo, zato skrb za dom prelagate na vikend. Ko pride sobota, potrebujete počitek, družbo vaših najbližjih in nekaj ur v naravi. Tudi vi potrebujete prosti čas, zato vse načrte za dom preložite na naslednji vikend. In to ponavljate iz tedna v teden. Kako torej začeti odpravljati navlako in urejati dom, ko ste preobremenjeni?

Kako organizirati dom, ko je vsega preveč?
Kako organizirati dom, ko je vsega preveč?

1. Izberite predal

Morda ste že slišali, da za začetek izberete le en predal. Jaz svetujem, da izberete tak predal, ki ga odpirate dnevno. To je lahko predal s spodnjim perilom, predal z nogavicami ali predal s kuhinjskim priborom. Odpravite nepotrebne predmete in pregledno organizirajte vsebino predala. Ko bo ta urejen, boste vsak dan lahko občudovali svoje delo, to pa bo povečalo vašo motivacijo, da organizirate še en predal, nato omaro, za tem pa celoten prostor. Prvi korak, pa četudi majhen, je najpomembnejši.

2. Izberite manjši prostor

Če menite, da lahko uredite več kot en predal ali omaro, za začetek izberite manjši prostor. Čeprav mnogi strokovnjaki svetujejo, da začnete z organizacijo oblačil, razmislite o organizaciji kopalnice. Le-ta običajno predstavlja najmanjši prostor, prav tako vsebuje izdelke za nego, kozmetiko in čistila, na katere niste čustveno vezani v takšni meri, kot ste morda na oblačila. Sprva organizirajte manjši prostor in ustvarite zagon za večje projekte (prostore) v bodoče.

3. Odstranite navlako, na katero niste vezani

Veliko posameznikov hrani določene predmete v večjih količinah (kot je to zares potrebno), a nimajo čustvene vrednosti. Zaloge takšnih predmetov običajno nastanejo, ker želimo stvari izkoristiti do konca in zaradi starega zavajajočega reka: “Vse enkrat prav pride”. Če boste odstranili spodaj naštete predmete, boste zelo hitro opazili razliko v vašem domu, saj boste sprostili veliko prostora, posledično pa bo prostor izgledal bolje.

Kartonske škatle

Včasih po nakupu bele tehnike ali elektronike začasno shranimo škatle, če bi slučajno morali izdelek reklamirati. Seveda je rok za za menjavo omejen, a škatle pustimo stati v kleti za druge namene. Morda jih bomo še potrebovali, kajne?

Ko rok za možnost vračila poteče, kartonsko embalažo odnesite v najbližji zaboj za papir in tako sprostite večji del prostora v kleti. Kartonske škatle z lahkoto nadomestite, zato jih ne hranite za potencialno selitev, ki jo načrtujete čez 5 let.

Stekleni kozarci

Včasih je dobro, če imate na zalogi kakšen steklen kozarec, ki ste ga shranili po zaužitju vložene zelenjave ali marmelade. Tisti, ki zelenjavo in sadje ob koncu poletja vlagate sami, imate za to dober izgovor. Če pa steklene kozarce hranite zaradi napačnih razlogov, pa je čas, da jih nekaj odstranite. V tem primeru jih namreč ne potrebujete 50, ampak morda le 5. In tako kot kartonske škatle tudi steklene kozarce lahko hitro nadomestite.

Knjige, ki niso več uporabne

Če še vedno hranite knjige, ki nimajo več učne vrednosti in ne vsebujejo točnih informacij, jih lahko brez slabe vesti odnesete v zaboj za papir. To so na primer stari atlasi ali učno gradivo iz časa študija, ki ni več aktualno. Morda med knjigami najdete tudi kakšen priročnik za Windows 95. Takšne knjige nam več ne koristijo, lahko pa jemljejo pomemben prostor na policah.

Nedelujoča elektronika

Nič ni večno in to velja tudi za naprave v našem domu. Žal pa večkrat tudi nedelujočo napravo obdržimo z namenom, da jo bomo nekega dne popravili, čeprav smo jo vmes že nadomestili z novo. Priporočam, da nedelujoče elektronske naprave zbirate na določenem mestu (na primer zaboj v kleti) in dvakrat ali po potrebi večkrat letno odpeljete v najbližji odpadni zbirni center, kjer bodo poskrbeli za pravilno razvrščanje odpadkov. Ne samo, da boste s tem sprostili nekaj prostora – doma več ne boste hranili predmetov, ki bi vas dodatno opominjali, da spet nečesa niste naredili.

Reklamne skodelice

Vsak od nas je že prejel kakšno reklamno skodelico, morda celo več. Običajno takšne skodelice postavimo v ozadje omar in polic, saj v prvo vrsto postavimo tiste, ki jih raje uporabljamo. To so skodelice, ki smo jih izbrali sami ali tiste, ki smo jih prejeli v dar in nam nekaj pomenijo. Če želite v kuhinji sprostiti nekaj prostora, preglejte reklamne skodelice. Morda so uporabne, ampak pomembno vprašanje je ali jih uporabljati vi? Če je odgovor ne, jih podarite naprej.

Če boste odstranili naštete in njim podobne predmete, boste zelo hitro opazili razliko, saj boste sprostili veliko prostora. In morda bo sledila večja motivacija za pravo organizacijo doma.

4. Razmislite o najemu strokovnjaka

Če sami nikakor ne morete narediti prvega koraka na področju organizacije doma, potem razmislite o najemu profesionalnega organizatorja, ki vam bo pri tem pomagal. Profesionalni organizator doma je kot osebni trener, ki svetuje pri odpravljanju navlake, usmerja in spodbuja, nato pa optimizira dom in prostor za shranjevanje tako, da lažje vzdržujete red naprej. Če motivacije ne najdete v sebi, bo morda zunanja spodbuda tista, ki vam bo pomagala narediti preboj, da ustvarite dom po vaših željah.

 

Delimo ideje: